Carolina Camila Cataldo
Màster en Atenció a la Diversitat en una Educació Inclusiva
Amb el suport de:
Soc mestra, i aquest setembre em vaig graduar en el Master en Atenció a la Diversitat en una Educació Inclusiva aquí a la Universitat de Girona. La meva trajectòria abans de cursar el màster va ser aquesta: després d'un any d’haver finalitzat el grau de Mestre en Educació Primària, a més d’estar a llistes per fer alguna substitució, vaig estar treballant de monitora de lleure i extraescolars, i vaig tenir la sort de fer una breu substitució en un col·legi concertat. Vaig pensar que tindria més oportunitats laborals i més específicament en algun camp de la meva professió. Des que vaig començar el grau sempre m’havia quedat l’espina de poder aprendre més profundament com atendre de la millor manera possible les necessitats dels meus i les meves alumnes i de poder formar-me per treballar amb persones amb diversitat funcional.
Principalment vaig escollir la UdG no només per la proximitat geogràfica, sinó perquè la meva experiència durant el grau va ser molt satisfactòria: els professors tenen un tracte molt proper cap als seus alumnes, exemplifiquen molt bé la teoria amb la pràctica, ja que molts no només són a la Universitat, sinó que treballen o han treballat a l'escola, això els acosta més a la realitat dels alumnes. A més el format presencial fa que els estudis s’ajustin a la manera de treballar de cada estudiant, i això m'agrada molt.
CAROLINA CAMILA CATALDO
Les meves pràctiques durant el grau van ser en escoles de Sant Feliu de Guíxols, principalment, però el màster no només em donava l'oportunitat de cursar les pràctiques en escoles, sinó també en Centres d'Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos (CEEPSIR) o entitats. Tot això era una novetat, així que vaig apuntar-me per fer les pràctiques a la Fundació Tresc, una entitat que treballa per la inclusió sociolaboral de les persones amb discapacitat intel·lectual i amb trastorn de la salut mental mitjançant una metodologia que és la del Treball amb Suport. Poder aprendre en primera línia què suposava brindar una formació adequada i les conseqüències que podrien sorgir si l’aplicava correctament em va encantar, i sembla que a la direcció del centre també, perquè actualment tinc un contracte indefinit amb elles. Si no hagués estat per aquest màster mai no hagués pogut formar part d'aquest meravellós equip ni hagués pogut aprendre el que realment suposen i comporten les paraules inclusió i atendre la diversitat.
El màster m'ha donat també l’oportunitat de començar a independitzar-me a Girona. Actualment hi contínuo vivint, i amb la meva parella el meu pensament és quedar-me a viure força temps aquí."
CAROLINA CAMILA CATALDOLa meva vida universitària no va ser gaire moguda però m’ha comportat relació amb dones meravelloses í que duraran per sempre. El màster m'ha donat també l’oportunitat de començar a independitzar-me a Girona. Actualment hi contínuo vivint, i amb la meva parella el meu pensament és quedar-me a viure força temps aquí. El que més m'agrada de la ciutat on està ubicada la universitat és l'ambient humà, el fàcil accés a la restauració, a supermercats… Però el que més m'agrada en general és el transport públic: cada 15 minuts un autobús et porta a qualsevol punt.
El que em fa sentir completament realitzada és que m'ha fet obrir la meva mirada. Què vull dir amb això? Doncs que m'ha ajudat a ser més comprensiva, a saber adaptar-me, a ser flexible, a veure la importància del treball en xarxa, a tenir un focus holístic, a treballar manera integrada amb les persones. Si t'estàs pensant si fer o no aquest màster, diria que no facis com jo, trigant uns anys a fer-lo sinó que fes-lo ja quan t'apuntes a la borsa d'interins, a més a més et donaran ja l'especialitat en pedagogia terapèutica (a les persones que tinguin el Grau en Mestre en Educació Primària).