Messi:
Adidas
o Nike?

Els protagonistes del món de l’esport són l’objecte del desig de les grans marques, que destinen quantitats milionàries a patrocinar-los. Però el públic no sempre associa els esportistes, els equips i les competicions a les marques que els patrocinen. I tu, ets capaç de relacionar marques amb esportistes?

Auri Garcia Morera

Els protagonistes del món de l’esport són l’objecte del desig de les grans marques, que destinen quantitats milionàries a patrocinar-los. Però el públic no sempre associa els esportistes, els equips i les competicions a les marques que els patrocinen. I tu, ets capaç de relacionar marques amb esportistes?

Auri Garcia Morera

Leo
Messi

Leo Messi és el futbolista estranger amb més bona imatge. Quina és la seva marca de roba esportiva?

És Adidas des del 2006

Adidas és la marca de roba esportiva de Messi des que va començar a despuntar. El 2006 el va fitxar amb guerra judicial inclosa, i ara li acaba de renovar el contracte. Nike va ser la seva primera marca, i de jove va protagonitzar l’anunci “Recorda el meu nom”. Puma i Reebok patrocinen diversos esportistes, però mai han tingut relació amb Messi.

Segons el Baròmetre del patrocini esportiu 2016, elaborat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade, la majoria del públic associa Messi a Nike. Segurament, per culpa d’aquell primer anunci. Adidas és la segona classificada, però a una distància important, i Qatar Airways, una altra marca que no és patrocinadora seva, és tercera per davant de Lay’s, que sí que ho és. Puma també surt entre les deu primeres.

DAVID RAMOS / EFE

No és Nike, és Adidas

Nike va ser la primera marca de roba esportiva de Messi, que de jove va protagonitzar l’anunci “Recorda el meu nom”. Però quan va començar a despuntar, el 2006, Adidas el va fitxar amb guerra judicial inclosa, i ara li acaba de renovar el contracte. Puma i Reebok patrocinen diversos esportistes, però mai han tingut relació amb Messi.

Segons el Baròmetre del patrocini esportiu 2016, elaborat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade, la majoria del públic associa Messi a Nike. Segurament, per culpa d’aquell primer anunci. Adidas és la segona classificada, però a una distància important, i Qatar Airways, una altra marca que no és patrocinadora seva, és tercera per davant de Lay’s, que sí que ho és. Puma també surt entre les deu primeres.

DAVID RAMOS / EFE

No és Reebok, és Adidas

Reebok i Puma patrocinen diversos esportistes, però mai han tingut relació amb Messi. Adidas és la seva marca de roba esportiva des que va començar a despuntar. El 2006 el va fitxar amb guerra judicial inclosa, i ara li acaba de renovar el contracte. Nike va ser la seva primera marca, i de nen va protagonitzar l’anunci “Recorda el meu nom”.

Segons el Baròmetre del patrocini esportiu 2016, elaborat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade, la majoria del públic associa Messi a Nike. Segurament, per culpa d’aquell primer anunci. Adidas és la segona classificada, però a una distància important, i Qatar Airways, una altra marca que no és patrocinadora seva, és tercera per davant de Lay’s, que sí que ho és. Puma també surt entre les deu primeres.

DAVID RAMOS / EFE

No és Puma, és Adidas

Puma i Reebok patrocinen diversos esportistes, però mai han tingut relació amb Messi. Adidas és la seva marca de roba esportiva des que va començar a despuntar. El 2006 el va fitxar amb guerra judicial inclosa, i ara li acaba de renovar el contracte. Nike va ser la seva primera marca, i de jove va protagonitzar l’anunci “Recorda el meu nom”.

Segons el Baròmetre del patrocini esportiu 2016, elaborat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade, la majoria del públic associa Messi a Nike. Segurament, per culpa d’aquell primer anunci. Adidas és la segona classificada, però a una distància important, i Qatar Airways, una altra marca que no és patrocinadora seva, és tercera per davant de Lay’s, que sí que ho és. Puma també surt entre les deu primeres.

DAVID RAMOS / EFE

Les marques més associades a Leo Messi

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Cristiano
Ronaldo

Cristiano Ronaldo és el segon amb més bona imatge. Quina marca de roba esportiva el patrocina?

No és Adidas, és Nike

Adidas és la marca de roba esportiva del Madrid, però Nike és la de Cristiano Ronaldo des del 2003. Calvin Klein ha estat un dels seus patrocinadors, però no de roba esportiva, mentre que Under Armour té molt d’èxit als EUA i ja és la tercera marca de roba esportiva del món segons Forbes, però no té cap jugador de futbol de primer nivell.

En aquest cas, els enquestats associen Ronaldo a la seva marca, Nike, tot i que Adidas és segona a poca distància. En tercer lloc apareix CR7, la seva marca personal, seguida d’altres que l’han patrocinat, com el Banco Espirito Santo i Calvin Klein. Tot i ser el segon amb més bona imatge, Ronaldo és el líder en associació amb les seves marques.

CARLOS ALVAREZ / GETTY

És Nike des del 2003

Nike és la marca de roba esportiva de Cristiano Ronaldo des del 2003. Calvin Klein ha estat un dels seus patrocinadors, però no de roba esportiva. Adidas és la del Madrid, mentre que Under Armour té molt d’èxit als EUA i ja és la tercera marca de roba esportiva del món segons Forbes, però no té cap jugador de futbol de primer nivell.

En aquest cas, els enquestats associen Ronaldo a la seva marca, Nike, tot i que Adidas és segona a poca distància. En tercer lloc apareix CR7, la seva marca personal, seguida d’altres que l’han patrocinat, com el Banco Espirito Santo i Calvin Klein. Tot i ser el segon amb més bona imatge, Ronaldo és el líder en associació amb les seves marques.

CARLOS ALVAREZ / GETTY

No és Calvin Klein, és Nike

Calvin Klein ha estat un dels patrocinadors de Cristiano Ronaldo, però Nike és la seva marca de roba esportiva des del 2003. Adidas és la marca del Madrid, mentre que Under Armour té molt d’èxit als EUA i ja és la tercera marca de roba esportiva del món segons Forbes, però no té cap jugador de futbol de primer nivell.

En aquest cas, els enquestats associen Ronaldo a la seva marca, Nike, tot i que Adidas és segona a poca distància. En tercer lloc apareix CR7, la seva marca personal, seguida d’altres que l’han patrocinat, com el Banco Espirito Santo i Calvin Klein. Tot i ser el segon amb més bona imatge, Ronaldo és el líder en associació amb les seves marques.

CARLOS ALVAREZ / GETTY

No és Under Armour, és Nike

Under Armour té molt èxit als EUA i ja és la tercera marca de roba esportiva del món segons Forbes, però no té cap jugador de futbol de primer nivell. Nike és la marca de roba esportiva de Cristiano Ronaldo des del 2003. Calvin Klein ha estat un dels seus patrocinadors, però no de roba esportiva, i Adidas és la marca del Madrid.

En aquest cas, els enquestats associen Ronaldo a la seva marca, Nike, tot i que Adidas és segona a poca distància. En tercer lloc apareix CR7, la seva marca personal, seguida d’altres que l’han patrocinat, com el Banco Espirito Santo i Calvin Klein. Tot i ser el segon amb més bona imatge, Ronaldo és el líder en associació amb les seves marques.

CARLOS ALVAREZ / GETTY

Les marques més associades a Cristiano Ronaldo

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

FC
Barcelona

El FC Barcelona té prop d’una quarantena de patrocinadors. Saps qui n’és l'actual patrocinador principal?

És Qatar Airways fins a final de temporada

Qatar Airways és l’actual patrocinador principal del Barça, tot i que li queden pocs mesos. La temporada que ve agafarà el relleu Rakuten. Abans, del 2006 al 2011, aquest lloc el va ocupar Unicef, que continua tenint presència, discreta, a la samarreta. Nike és la marca de roba esportiva del club des del 1998 i l’empresa que més ingressos li aporta.

La marca més associada al Barça és Qatar Airways. En part, segurament, per la polèmica que ha envoltat la relació. Nike és segona a poca distància, però Adidas també surt a la llista, en quarta posició, tot i que no paga ni un euro. Unicef és tercera i Rakuten ja és cinquena, tot i que l’acord es va signar al novembre i l’enquesta es va fer al desembre.

ALEJANDRO GARCÍA / EFE

No és Nike, és Qatar Airways

Nike és la marca de roba esportiva del Barça des del 1998 i l’empresa que més ingressos li aporta, però no el patrocinador principal. L’actual és Qatar Airways, tot i que li queden pocs mesos. La temporada que ve agafarà el relleu Rakuten. Del 2006 al 2011 aquest lloc el va ocupar Unicef, que continua tenint presència, discreta, a la samarreta.

La marca més associada al Barça és Qatar Airways. En part, segurament, per la polèmica que ha envoltat la relació. Nike és segona a poca distància, però Adidas també surt a la llista, en quarta posició, tot i que no paga ni un euro. Unicef és tercera i Rakuten ja és cinquena, tot i que l’acord es va signar al novembre i l’enquesta es va fer al desembre.

ALEJANDRO GARCÍA / EFE

L’actual no és Unicef, és Qatar Airways

Unicef va ser la protagonista de la samarreta del Barça del 2006 al 2011, i continua tenint-hi una presència discreta. L’actual patrocinador principal és Qatar Airways, tot i que li queden pocs mesos. La temporada que ve agafarà el relleu Rakuten. Nike és la marca de roba esportiva del club des del 1998 i l’empresa que més ingressos li aporta.

La marca més associada al Barça és Qatar Airways. En part, segurament, per la polèmica que ha envoltat la relació. Nike és segona a poca distància, però Adidas també surt a la llista, en quarta posició, tot i que no paga ni un euro. Unicef és tercera i Rakuten ja és cinquena, tot i que l’acord es va signar al novembre i l’enquesta es va fer al desembre.

ALEJANDRO GARCÍA / EFE

L’actual no és Rakuten, és Qatar Airways

Rakuten serà el patrocinador principal del Barça a partir de la temporada que ve, però l’actual és Qatar Airways. Del 2006 al 2011 aquest lloc el va ocupar Unicef, que continua tenint presència, discreta, a la samarreta. Nike és la marca de roba esportiva del club des del 1998 i l’empresa que més ingressos li aporta.

La marca més associada al Barça és Qatar Airways. En part, segurament, per la polèmica que ha envoltat la relació. Nike és segona a poca distància, però Adidas també surt a la llista, en quarta posició, tot i que no paga ni un euro. Unicef és tercera i Rakuten ja és cinquena, tot i que l’acord es va signar al novembre i l’enquesta es va fer al desembre.

ALEJANDRO GARCÍA / EFE

Les marques més associades al FC Barcelona

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Reial
Madrid

Qui ha durat més no és Adidas, és Teka

Adidas és la marca de roba esportiva del Madrid des del 1980, però no el patrocinador principal. Teka és la marca que ha durat més, nou anys, del 1992 al 2001. Bwin, que havia estat a punt de patrocinar el Barça, s’hi va estar sis anys, del 2007 al 2013, i Emirates, el patrocinador actual, va per la quarta temporada i n’hi queda una més.

Al contrari que amb el Barça, la marca més associada al Madrid és la de roba esportiva Adidas, amb molt avantatge sobre el patrocinador principal, Emirates. L’enquesta, però, també detecta molta gent que associa el club a Nike. El patrocinador anterior, Bwin, i el que va durar més anys, Teka, també apareixen en llocs destacats, el tercer i el sisè.

ÁNGEL DÍAZ / EFE

Qui ha durat més no és Emirates, és Teka

Emirates, l’actual patrocinador principal del Madrid, va per la quarta temporada i n’hi queda una més. Però és Teka qui ha durat més com a patrocinador principal del club, nou anys, del 1992 al 2001. Bwin, que havia estat a punt de patrocinar el Barça, s’hi va estar sis anys, del 2007 al 2013. Adidas és la marca de roba esportiva del club des del 1980.

Al contrari que amb el Barça, la marca més associada al Madrid és la de roba esportiva Adidas, amb molt avantatge sobre el patrocinador principal, Emirates. L’enquesta, però, també detecta molta gent que associa el club a Nike. El patrocinador anterior, Bwin, i el que va durar més anys, Teka, també apareixen en llocs destacats, el tercer i el sisè.

ÁNGEL DÍAZ / EFE

Qui ha durat més no és Bwin, és Teka

Bwin, que havia estat a punt de patrocinar el Barça, va ser el patrocinador principal del Madrid durant sis anys, del 2007 al 2013. Però és Teka qui ha durat més, nou anys, del 1992 al 2001. Emirates, el patrocinador actual, va per la quarta temporada i n’hi queda una més. Adidas és la marca de roba esportiva del club des del 1980.

Al contrari que amb el Barça, la marca més associada al Madrid és la de roba esportiva Adidas, amb molt avantatge sobre el patrocinador principal, Emirates. L’enquesta, però, també detecta molta gent que associa el club a Nike. El patrocinador anterior, Bwin, i el que va durar més anys, Teka, també apareixen en llocs destacats, el tercer i el sisè.

ÁNGEL DÍAZ / EFE

Qui ha durat més és Teka

Teka és la marca que ha durat més com a patrocinadora principal del Madrid. Ho va ser nou anys, del 1992 al 2001. Bwin, que havia estat a punt de patrocinar el Barça, ho va ser sis anys, del 2007 al 2013, i Emirates, el patrocinador actual, va per la quarta temporada i n’hi queda una més. Adidas és la marca de roba esportiva del club des del 1980.

Al contrari que amb el Barça, la marca més associada al Madrid és la de roba esportiva Adidas, amb molt avantatge sobre el patrocinador principal, Emirates. L’enquesta, però, també detecta molta gent que associa el club a Nike. El patrocinador anterior, Bwin, i el que va durar més anys, Teka, també apareixen en llocs destacats, el tercer i el sisè.

ÁNGEL DÍAZ / EFE

Les marques més associades al Reial Madrid

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

La
Lliga

La Lliga fa anys que té un patrocinador que dona nom a la competició. Qui és actualment?

És el Santander des d’aquest any

El Banco Santander és el patrocinador que dona nom a la Lliga actualment. La Primera Divisió es diu Liga Santander, i la Segona, Liga 123. Fins la temporada passada, però, era un altre banc, el BBVA. Mahou és un altre dels patrocinadors de La Lliga, mentre que Heineken no és patrocinador de la Lliga sinó de la Champions League.

Al desembre, el Santander ja era la marca més associada a la Lliga, però el BBVA era segona a poca distància. Les segueixen Adidas, que és patrocinador de la Federació, i Nike, que sí que patrocina la Lliga. Mahou apareix en el cinquè lloc del rànquing i Heineken i San Miguel, marques de cervesa que no patrocinen la Lliga, en el sisè i el novè.

JUANJO MARTÍN / EFE

L’actual no és el BBVA, és el Santander

El BBVA era el banc que donava nom a la Lliga fins la temporada passada, però des d’aquesta temporada és el Banco Santander. La Primera Divisió es diu Liga Santander, i la Segona, Liga 123. Mahou és un altre dels patrocinadors de La Lliga, mentre que Heineken no és patrocinador de la Lliga sinó de la Champions League.

Al desembre, el Santander ja era la marca més associada a la Lliga, però el BBVA era segona a poca distància. Les segueixen Adidas, que és patrocinador de la Federació, i Nike, que sí que patrocina la Lliga. Mahou apareix en el cinquè lloc del rànquing i Heineken i San Miguel, marques de cervesa que no patrocinen la Lliga, en el sisè i el novè.

JUANJO MARTÍN / EFE

No és Mahou, és el Santander

Mahou és un dels patrocinadors de la Lliga, però no el que dona nom a la competició. Des d’aquesta temporada és el Banco Santander, que ha agafat el relleu d’un altre banc, el BBVA. La Primera Divisió es diu Liga Santander, i la Segona, Liga 123. Heineken no és patrocinador de la Lliga, sinó de la Champions League.

Al desembre, el Santander ja era la marca més associada a la Lliga, però el BBVA era segona a poca distància. Les segueixen Adidas, que és patrocinador de la Federació, i Nike, que sí que patrocina la Lliga. Mahou apareix en el cinquè lloc del rànquing i Heineken i San Miguel, marques de cervesa que no patrocinen la Lliga, en el sisè i el novè.

JUANJO MARTÍN / EFE

No és Heineken, és el Santander

Heineken no patrocina la Lliga sinó la Champions League. Mahou sí que és un dels patrocinadors de la Lliga, però no és el que dona nom a la competició. Des d’aquesta temporada és el Banco Santander, que ha agafat el relleu d’un altre banc, el BBVA. La Primera Divisió es diu Liga Santander, i la Segona, Liga 123.

Al desembre, el Santander ja era la marca més associada a la Lliga, però el BBVA era segona a poca distància. Les segueixen Adidas, que és patrocinador de la Federació, i Nike, que sí que patrocina la Lliga. Mahou apareix en el cinquè lloc del rànquing i Heineken i San Miguel, marques de cervesa que no patrocinen la Lliga, en el sisè i el novè.

JUANJO MARTÍN / EFE

Les marques més associades a la Lliga

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Pau
Gasol

Pau Gasol, el català amb més bona imatge, fa anuncis d’un banc i dona nom a un dipòsit. De quina entitat?

Del Popular, que té el Depósito Gasol

El Banco Popular és el banc que patrocina Pau Gasol, i el dipòsit que porta el seu nom és el Depósito Gasol, que té una versió per als clients amb nòmina domiciliada, el Depósito Nómina Gasol. El Banc Sabadell ha fet publicitat amb molts esportistes, però no amb Gasol. El Santander i el BBVA tampoc tenen relació amb Gasol.

La marca més associada a Gasol en l’enquesta és la seva marca de roba esportiva, Nike, però el Banco Popular rendibilitza el patrocini i és segona. Com en altres casos, la marca de roba esportiva rival, Adidas, també té un lloc destacat a la llista. El Banc Sabadell apareix en quarta posició, però a una distància important del Banco Popular.

EMILIO NARANJO / EFE

No del Sabadell, sinó del Popular

El Banc Sabadell ha fet publicitat amb molts esportistes, però no amb Pau Gasol. El Banco Popular és el banc que patrocina Gasol, i el dipòsit que porta el seu nom és el Depósito Gasol, que té una versió per als clients amb nòmina domiciliada, el Depósito Nómina Gasol. El Santander i el BBVA no tenen relació amb Gasol.

La marca més associada a Gasol en l’enquesta és la seva marca de roba esportiva, Nike, però el Banco Popular rendibilitza el patrocini i és segona. Com en altres casos, la marca de roba esportiva rival, Adidas, també té un lloc destacat a la llista. El Banc Sabadell apareix en quarta posició, però a una distància important del Banco Popular.

EMILIO NARANJO / EFE

No del Santander, sinó del Popular

El Banco Santander i el BBVA no tenen relació amb Pau Gasol. El Banco Popular és el banc que patrocina Gasol, i el dipòsit que porta el seu nom és el Depósito Gasol, que té una versió per als clients amb nòmina domiciliada, el Depósito Nómina Gasol. El Banc Sabadell ha fet publicitat amb molts esportistes, però no amb Gasol.

La marca més associada a Gasol en l’enquesta és la seva marca de roba esportiva, Nike, però el Banco Popular rendibilitza el patrocini i és segona. Com en altres casos, la marca de roba esportiva rival, Adidas, també té un lloc destacat a la llista. El Banc Sabadell apareix en quarta posició, però a una distància important del Banco Popular.

EMILIO NARANJO / EFE

No del BBVA, sinó del Popular

El BBVA i el Banco Santander no tenen relació amb Pau Gasol. El Banco Popular és el banc que patrocina Gasol, i el dipòsit que porta el seu nom és el Depósito Gasol, que té una versió per als clients amb nòmina domiciliada, el Depósito Nómina Gasol. El Banc Sabadell ha fet publicitat amb molts esportistes, però no amb Gasol.

La marca més associada a Gasol en l’enquesta és la seva marca de roba esportiva, Nike, però el Banco Popular rendibilitza el patrocini i és segona. Com en altres casos, la marca de roba esportiva rival, Adidas, també té un lloc destacat a la llista. El Banc Sabadell apareix en quarta posició, però a una distància important del Banco Popular.

EMILIO NARANJO / EFE

Les marques més associades a Pau Gasol

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Lliga
ACB

Abans que la Lliga de futbol, la Lliga ACB de bàsquet ja va adoptar el nom d'una marca. De quina?

D’Endesa, des del 2011

Endesa és la marca que dona nom a la Lliga ACB de bàsquet des de l’any 2011, tot i que aquest estiu se li acaba el contracte i és probable que sigui substituïda per Movistar. La disputa entre les dues, però, pot acabar als tribunals. El Banco Santander és la marca que dona nom a la Lliga de futbol, i el BBVA, la que ho feia fins l’any passat.

Endesa és la marca més associada a l’ACB en l’enquesta, però amb una puntuació molt més baixa que la del Santander amb la Lliga de futbol. A la llista de les deu marques més associades a l’ACB n’hi surten diverses que no tenen relació amb la Lliga, com el BBVA, en tercer lloc, o el mateix Santander, en desena posició.

CRISTOBAL GARCÍA / EFE

No del Santander, sinó d’Endesa

El Banco Santander és la marca que dona nom a la Lliga de futbol, i el BBVA, la que ho feia fins l’any passat. Endesa és la marca que dona nom a la lliga ACB de bàsquet des de l’any 2011, tot i que aquest estiu se li acaba el contracte i és probable que sigui substituïda per Movistar. La disputa entre les dues, però, pot acabar als tribunals

Endesa és la marca més associada a l’ACB en l’enquesta, però amb una puntuació molt més baixa que la del Santander amb la Lliga de futbol. A la llista de les deu marques més associades a l’ACB n’hi surten diverses que no tenen relació amb la Lliga, com el BBVA, en tercer lloc, o el mateix Santander, en desena posició.

CRISTOBAL GARCÍA / EFE

No del BBVA, sinó d’Endesa

El BBVA donava nom a la Lliga de futbol fins la temporada passada, i el Banco Santander l’ha substituït en l’actual. Endesa és la marca que dona nom a la Lliga ACB de bàsquet des de l’any 2011, tot i que aquest estiu se li acaba el contracte i és probable que sigui substituïda per Movistar. La disputa entre les dues, però, pot acabar als tribunals.

Endesa és la marca més associada a l’ACB en l’enquesta, però amb una puntuació molt més baixa que la del Santander amb la Lliga de futbol. A la llista de les deu marques més associades a l’ACB n’hi surten diverses que no tenen relació amb la Lliga, com el BBVA, en tercer lloc, o el mateix Santander, en desena posició.

CRISTOBAL GARCÍA / EFE

No de Movistar, sinó d’Endesa

Movistar té tots els números per posar nom a la Lliga ACB de bàsquet a partir de la temporada que ve, si no diuen el contrari els tribunals, però és Endesa la que ho ha fet des del 2011 fins a l’actualitat. El Banco Santander és la marca que dona nom a la Lliga de futbol, i el BBVA, la que ho feia fins l’any passat.

Endesa és la marca més associada a l’ACB en l’enquesta, però amb una puntuació molt més baixa que la del Santander amb la Lliga de futbol. A la llista de les deu marques més associades a l’ACB n’hi surten diverses que no tenen relació amb la Lliga, com el BBVA, en tercer lloc, o el mateix Santander, en desena posició.

CRISTOBAL GARCÍA / EFE

Les marques més associades a la Lliga ACB

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Marc
Márquez

De Danone i les seves natilles Danet

Danone, i en concret les seves natilles Danet, és la marca que ha anunciat Marc Márquez. Abans ho havien fet altres esportistes i es va arribar a dir que portava mala sort, perquè molts van veure com la seva carrera es torçava just després. Márquez ha tingut com a patrocinadors altres empreses del sector, però no Coca-Cola, Heineken o Pascual.

Les marques més associades a Márquez són Repsol i Honda, les marques del seu equip de MotoGP. Tercera, a poca distància d’Honda, s’hi situa Danone. Entre els deu primers també hi surten altres marques del sector de l’alimentació, com Red Bull o Estrella Galícia, que també han tingut relació amb Márquez.

DANONE

No de Coca-Cola, sinó de Danone

Coca-Cola, Heineken o Pascual no han estat patrocinadors de Marc Márquez, tot i que altres empreses similars sí. Danone, o més ben dit les seves natilles, és el que ha anunciat Márquez. També ho havien fet altres esportistes, i s’ha arribat a dir que l’anunci portava mala sort, perquè molts han vist com la seva carrera es torçava just després.

Les marques més associades a Márquez són Repsol i Honda, les marques del seu equip de MotoGP. Tercera, a poca distància d’Honda, s’hi situa Danone. Entre els deu primers també hi surten altres marques del sector de l’alimentació, com Red Bull o Estrella Galícia, que també han tingut relació amb Márquez.

DANONE

No de Heineken, sinó de Danone

Heineken, Coca-Cola o Pascual no han estat patrocinadors de Marc Márquez, tot i que altres empreses similars sí. Danone, o més ben dit les seves natilles, és el que ha anunciat Márquez. També ho havien fet altres esportistes, i s’ha arribat a dir que l’anunci portava mala sort, perquè molts han vist com la seva carrera es torçava just després.

Les marques més associades a Márquez són Repsol i Honda, les marques del seu equip de MotoGP. Tercera, a poca distància d’Honda, s’hi situa Danone. Entre els deu primers també hi surten altres marques del sector de l’alimentació, com Red Bull o Estrella Galícia, que també han tingut relació amb Márquez.

DANONE

No de Pascual, sinó de Danone

Pascual, Coca-Cola o Heineken no han estat patrocinadors de Marc Márquez, tot i que altres empreses similars sí. Danone, o més ben dit les seves natilles, és el que ha anunciat Márquez. Abans ho havien fet altres esportistes, i s’ha arribat a dir que l’anunci portava mala sort, perquè molts han vist com la seva carrera es torçava just després.

Les marques més associades a Márquez són Repsol i Honda, les marques del seu equip de MotoGP. Tercera, a poca distància d’Honda, s’hi situa Danone. Entre els deu primers també hi surten altres marques del sector de l’alimentació, com Red Bull o Estrella Galícia, que també han tingut relació amb Márquez.

DANONE

Les marques més associades a Marc Márquez

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Mireia
Belmonte

Competeix amb l'equipació de Speedo

Speedo, especialitzada en natació, és la marca de l'equipació de Mireia Belmonte. Fins poc abans dels Jocs de Rio, també era la de Michael Phelps. La seva principal rival, Arena, té altres nedadors menys coneguts. Nike també patrocina Belmonte, però no la seva equipació, i Adidas no té cap relació amb ella.

La marca més associada a Mireia Belmonte és la cadena d’hipermercats Lidl, que és un altre dels seus patrocinadors. Belmonte és l’esportista que té una puntuació més baixa per a la marca més associada a ella. Un problema semblant al que té la lliga ACB de bàsquet. Speedo queda en segona posició, seguida d’Adidas, Arena i Nike.

CLIVE ROSE / GETTY

No d'Adidas, sinó de Speedo

Adidas no té cap relació amb Mireia Belmonte, mentre que Nike és un dels seus patrocinadors, però no de la seva equipació. Speedo, especialitzada en natació, és la marca de l'equipació de Belmonte. Fins poc abans dels Jocs de Rio, també era la de Michael Phelps. La seva principal rival, Arena, té altres nedadors menys coneguts.

La marca més associada a Mireia Belmonte és la cadena d’hipermercats Lidl, que és un altre dels seus patrocinadors. Belmonte és l’esportista que té una puntuació més baixa per a la marca més associada a ella. Un problema semblant al que té la lliga ACB de bàsquet. Speedo queda en segona posició, seguida d’Adidas, Arena i Nike.

CLIVE ROSE / GETTY

No d'Arena, sinó de Speedo

Arena, especialitzada en natació, patrocina altres nedadors menys coneguts. La seva principal rival, Speedo, és la marca de l'equipació de Belmonte. Fins poc abans dels Jocs de Rio, també patrocinava Michael Phelps. Nike també patrocina Belmonte, però no la seva equipació, i Adidas no té cap relació amb ella.

La marca més associada a Mireia Belmonte és la cadena d’hipermercats Lidl, que és un altre dels seus patrocinadors. Belmonte és l’esportista que té una puntuació més baixa per a la marca més associada a ella. Un problema semblant al que té la lliga ACB de bàsquet. Speedo queda en segona posició, seguida d’Adidas, Arena i Nike.

CLIVE ROSE / GETTY

No de Nike, sinó de Speedo

Nike és un dels patrocinadors de Mireia Belmonte, però no de la seva equipació. Speedo, especialitzada en natació, és la marca de l'equipació de Belmonte. Fins poc abans dels Jocs de Rio, també era la de Michael Phelps. La seva principal rival, Arena, té altres nedadors menys coneguts, mentre que Adidas no té cap relació amb Belmonte.

La marca més associada a Mireia Belmonte és la cadena d’hipermercats Lidl, que és un altre dels seus patrocinadors. Belmonte és l’esportista que té una puntuació més baixa per a la marca més associada a ella. Un problema semblant al que té la lliga ACB de bàsquet. Speedo queda en segona posició, seguida d’Adidas, Arena i Nike.

CLIVE ROSE / GETTY

Les marques més associades a Mireia Belmonte

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Jocs
Olímpics

Coca-Cola ho és, però Nike no

Coca-Cola és una de les marques patrocinadores dels Jocs Olímpics, a través del Comitè Olímpic Internacional, igual que McDonald's i Samsung. L’única d’aquestes quatre marques que no patrocina directament els Jocs és Nike. A la llista de patrocinadors també hi surten, entre d’altres, Panasonic, Procter & Gamble, Toyota o VISA.

La marca més associada als Jocs Olímpics és Coca-Cola, seguida a poca distància de Nike i Adidas, que no patrocinen directament els Jocs però sí molts dels esportistes que hi participen. Entre les deu primeres també hi surten McDonald’s i Samsung, i empreses que no tenen relació amb l’esdeveniment, com el Santander o Movistar.

GETTY

Nike és la marca que no patrocina els Jocs

Nike és l’única d’aquestes quatre marques que no patrocina directament els Jocs Olímpics. Coca-Cola, McDonald's i Samsung sí que són marques patrocinadores dels Jocs, a través del Comitè Olímpic Internacional. A la llista de patrocinadors també hi surten, entre d’altres, Panasonic, Procter & Gamble, Toyota o VISA.

La marca més associada als Jocs Olímpics és Coca-Cola, seguida a poca distància de Nike i Adidas, que no patrocinen directament els Jocs però sí molts dels esportistes que hi participen. Entre les deu primeres també hi surten McDonald’s i Samsung, i empreses que no tenen relació amb l’esdeveniment, com el Santander o Movistar.

GETTY

McDonald's ho és, però Nike no

McDonald's és una de les marques patrocinadores dels Jocs Olímpics, a través del Comitè Olímpic Internacional, igual que Coca Cola i Samsung. L’única d’aquestes quatre marques que no patrocina directament els Jocs és Nike. A la llista de patrocinadors també hi surten, entre altres, Panasonic, Procter & Gamble, Toyota o VISA.

La marca més associada als Jocs Olímpics és Coca-Cola, seguida a poca distància de Nike i Adidas, que no patrocinen directament els Jocs però sí molts dels esportistes que hi participen. Entre les deu primeres també hi surten McDonald’s i Samsung, i empreses que no tenen relació amb l’esdeveniment, com el Santander o Movistar.

GETTY

Samsung ho és, però Nike no

Samsung és una de les marques patrocinadores dels Jocs Olímpics, a través del Comitè Olímpic Internacional, igual que Coca-Cola i McDonald's. L’única d’aquestes quatre marques que no patrocina directament els Jocs és Nike. A la llista de patrocinadors també hi surten, entre d’altres, Panasonic, Procter & Gamble, Toyota o VISA.

La marca més associada als Jocs Olímpics és Coca-Cola, seguida a poca distància de Nike i Adidas, que no patrocinen directament els Jocs però sí molts dels esportistes que hi participen. Entre les deu primeres també hi surten McDonald’s i Samsung, i empreses que no tenen relació amb l’esdeveniment, com el Santander o Movistar.

GETTY

Les marques més associades als Jocs Olímpics

Puntuació sobre 100. Cada enquestat podia triar fins a 3 marques. Font: Baròmetre del patrocini esportiu 2016 (Associació de Màrqueting d'Espanya i Esade)

Redacció: Auri Garcia / Disseny: Ricard Marfà / Programació: Marc Funollet