Quin valor hem donat a la cultura i l’educació al llarg dels segles?
Jordi Casassas Ymbert, historiador; Joan Esculies, historiador
Tots tenim implícit el concepte de cultura, malgrat que al llarg del temps hagi estat ben difícil de definir. Passa una cosa similar amb el d’educació, que el món clàssic entenia com l’acció de convertir una cosa menys bona en una altra de millor. El que sí que podem constatar és que, segons les èpoques i els espais, la valoració que els diferents pobles han fet tant de la cultura com de l’educació han anat variant considerablement.
Amb l'inici del segle xx, l'ensenyament a Catalunya viu una renovació progressiva i modernitzadora que neix de la necessitat social d'educar i culturitzar la població per vies alternatives a les estatals i borbòniques. La tasca de pedagogs, mestres, intel·lectuals i institucions com la Mancomunitat i la Generalitat, fins i tot en períodes polítics molt difícils, ens demostra que la millora de l'ensenyament és un camí difícil, però possible.
Vols llegir l’article?
Selecciona els sis articles que més t’interessin i descarrega-te’ls de forma gratuïta.
Fes la seleccióVols llegir la publicació sencera en paper?
Reserva-la i te l’enviem a casaLa Fundació Carulla destinarà íntegrament les aportacions rebudes a l’escola catalana mitjançant els Premis Baldiri Reixac.