Efectes
Més transport públic
Transvasament del vehicle privat cap a
altres modes més sostenibles (%)
2017
2030
A peu / bicicleta
46,4 < 49
Transport públic
17,6 < 21,5
Cotxe privat
36,1 > 29,5
Amb el suport
La Generalitat ha aprovat el Pla Director
d’Infraestructures per als anys 2021-2030
Inclou tot el sistema integrat de
mobilitat metropolitana de Barcelona
12comarques
catalanes
5,7milions
d’habitants
74%de la població
catalana
Amb 15 mil milions d’euros d’inversió, té l’objectiu d’enfortir el sistema de transport públic i reduir així les emissions de CO2
Transvasament del vehicle privat cap a
altres modes més sostenibles (%)
46,4 < 49
17,6 < 21,5
36,1 > 29,5
-9,3%CO2
-31,5%NOX
-26,6%PM10
+34%desplaçaments en transport públic,
tenint en compte que
la mobilitat creixerà un 9%
+15%desplaçaments en bicicleta
o a peu (mobilitat activa), fins al 50%
del total de desplaçaments
-9%emissions de CO2,
l’equivalent a 36.000 vehicles
diaris durant 10 anys
201nous quilòmetres de xarxa
de tren, metro o tramvia
44nous aparcaments d’enllaç
20nous carrils bus,
fins a 383 km
835.325 usuaris beneficiats
Prioritzar les actuacions amb
més rendibilitat socioeconòmica
Perllongament dels FGC entre
plaça Espanya i Gràcia i
unió de les línies
del Vallès i del Baix Llobregat
Perllongament de
la L1 de metro a Badalona
Finalització de la línia L9-L10
Programa de busos ràpids
Unió dels tramvies per la Diagonal
Intermodalitat
Creació d’un programa
específic d’intercanviadors
Programa
d’aparcaments d’enllaç
Creació d’aparcaments segurs
per a bicicletes al costat de
les estacions ferroviàries
5.059,3 8.770,4 3.711,2
3.829 6.946 3.117,1
8.888,2 6.828,3 15.716,5
Il·lustracions