Amb la banca mòbil de Catalunya

cap municipi sense serveis bancaris

amb el suport de:

S'adreça a 503 municipis, més de la

meitat dels municipis de Catalunya, i

a les 308.000 persones que hi viuen.

El servei es presta amb les mesures

de seguretat exigibles d'acord amb

la normativa de seguretat privada,

inclòs el caixer automàtic instal·lat.

Els veïns dels municipis afectats

rebran els serveis d'una sucursal

bancària i els atendrà personal

especialitzat.

Aquest servei disposa d'una xarxa

d'oficines bancàries mòbils

itinerants que té l'objectiu de

garantir la inclusió financera arreu

de Catalunya.

Banca Mòbil porta els caixers

automàtics i els serveis financers

als municipis que no tenen oficina

bancària.

01

Quins serveis ofereix?

Serveis

de caixer

automàtic

imatge
  • Retirada de diners en efectiu mitjançant l'ús de qualsevol targeta de crèdit, de dèbit, de prepagament o llibreta bancària.
  • Ingrés de diners en efectiu.

Serveis

bancaris

d'oficina

imatge
  • Obertura de comptes bancaris.
  • Domiciliació i pagament de rebuts, tributs i sancions.
  • Domiciliació i pagament de rebuts, tributs i sancions.
  • Consultes de moviments i saldos.
  • Obtenció d'extractes.
  • Transferències entre comptes.
  • Ingrés de diners en efectiu.

Atenció

personalitzada

sobre

imatge
  • Informació de crèdits al consum i de préstecs hipotecaris. 
  • Informació de productes financers.
  • Lliurament i tramitació dels fulls oficials de queixa, reclamació o denúncia de l'entitat de crèdit que presta el servei.
02

Com s'ofereix el servei?

Banca Mòbil és un servei que ofereix la Generalitat de Catalunya a través de les entitats de crèdit Caixa Enginyers i CaixaBank.

dibuix d'un camió en 2 dimensions
dibuix d'una furgoneta en 2 dimensions
03

Preguntes freqüents

He de ser client de Caixa Enginyers o de CaixaBank per fer servir la Banca Mòbil?

No és indispensable. La Banca Mòbil de Catalunya atén tots els ciutadans, siguin de l'entitat que siguin.

Puc treure diners del caixer, si no soc client de l'entitat que vingui?

Sí, amb qualsevol targeta de crèdit, de dèbit, de prepagament o llibreta bancària.

Per retirar diners del caixer he de pagar comissió?

L'entitat no cobra cap comissió per retirar diners del caixer. Si la targeta o llibreta que utilitzes és d'una altra entitat financera, aquesta entitat pot ser que en cobri, segons els productes que tinguis contractats. De tota manera, abans de completar el reintegrament, el caixer informarà del cost que et pot repercutir la teva entitat, per si decideixes aturar/no finalitzar l'operació.

Hi ha algú a l'oficina que em pugui atendre?

Sempre hi ha personal especialitzat de banca per atendre totes les consultes i assessorar sobre els serveis que s'ofereixen.

L'entitat que ve al meu municipi només atén els seus clients?

Els serveis que s'ofereixen són els propis de qualsevol oficina bancària. Si no ets client seu t'atendran, però amb les mateixes limitacions operatives que trobaràs en una oficina fixa que no sigui de la teva entitat.

Quanta estona estarà Banca Mòbil al meu municipi?

Si el 2022 el teu municipi tenia 250 habitants o menys, hi estarà mitja hora com a mínim. Si en tenia més, hi estarà almenys una hora.

Si tinc problemes de mobilitat, puc accedir a l'interior dels vehicles?

Sí, els vehicles estan dotats amb prou mitjans per garantir l'accés a les persones amb mobilitat reduïda.

Què he de fer si vull saber quan ve la Banca Mòbil al meu municipi?

A bancamobil.gencat.cat trobaràs tota la informació: quina entitat vindrà, quin dia passarà, a quina hora arribarà, quan marxarà i on aparcarà. També et pots adreçar al teu ajuntament, que disposa de tota aquesta informació.

Com sé si hi ha incidents que impedeixen la prestació del servei?

A bancamobil.gencat.cat s'informarà sobre els incidents que es prevegin. De tota manera, el teu ajuntament tindrà sempre aquesta informació actualitzada, fins i tot dels imprevistos de darrera hora.

Si no pot venir un dia al meu municipi, quan ens atendrà en aquell mes?

Si es produeix aquest fet, es reprogramarà la prestació del servei en una altra data i se n'informarà a bancamobil.gencat.cat i a l'ajuntament.

Si tinc algun dubte o queixa, on m'adreço?

Posa't en contacte amb el teu ajuntament. El responsable d'aquest servei al teu municipi t'ajudarà. Si no pot, ho consultarà a les entitats de crèdit o a la Generalitat de Catalunya, i després t'ho farà saber pels canals que hi ha establerts.

És segur utilitzar els serveis de la Banca Mòbil?

Sí, tots els serveis es presten amb les mesures de seguretat exigides per la normativa de seguretat privada, incloent-hi la seguretat del caixer automàtic instal·lat.