


El Port de Barcelona és la infraestructura econòmica més gran de Catalunya



Avui, l’objectiu del Port de Barcelona és créixer de forma sostenible

El repte?
Fer-ho sense ampliació física
Per això, reordenarà les activitats dins dels seus límits

Al nord, la ciutat que l’acull; al sud, la Mediterrània; a l’est, el riu Llobregat, i a l’oest, de nou el mar.
Aquests són els límits físics del Port de Barcelona, definits des de fa molts anys pel Pla Delta
1.112
hectàrees de superfície
23
kilòmetres de molls
31
terminals

Així canviarà el Port de Barcelona

El Port de Barcelona ha fixat el IV Pla Estratègic 2021-2025 amb tres objectius:
Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica Sostenibilitat econòmica
incrementar el valor del comerç exterior fins als 70.000 milions d'euros
Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental Sostenibilitat ambiental
tenir el 50% dels molls de contenidors i tràfic rodat electrificats
Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social Sostenibilitat social
incrementar el capital humà fins a les 40.000 persones

Com s'hi arribarà?

Construcció dels nous accessos terrestres, viaris i ferroviaris
600 milions d'eurosEl trànsit ferroviari del Port va suposar el 2020 treure 170.000 camions de la carretera, amb un estalvi d’emissions equivalent a plantar 256.000 arbres en un any
Electrificació dels molls per aconseguir ser un port neutre en carboni l’any 2050
90 milions d'eurosL'electrificació permetrà eliminar unes 100.000 tones anuals de CO2 i reduir de manera significativa emissions de partícules que afecten la qualitat de l'aire
Reordenació de l’activitat per fer-la més sostenible i eficient:
Es concentraran els contenidors a la zona sud del port, al Moll Prat
Els creuers es concentraran al moll Adossat per allunyar-los dels nuclis de població
Es crearan nous espais propers a la ciutat per destinar-los a usos ciutadans


Un cop desenvolupat el IV Pla Estratègic, l’objectiu del Port de Barcelona és convertir-se en:
Un hub multipaís de distribució logística SMART.
Un port verd que generarà la seva pròpia energia provinent de fonts alternatives i que gestionarà els residus de manera eficient eliminant la seva petjada de carboni.

Un centre integrat d'innovació, coneixement i formació sobre logística, economia blava i nàutica de primer nivell europeu i internacional i generador de nous llocs de treball de qualitat.
La principal plataforma de la Mediterrània per a combustibles alternatius i d'indústries d'alt valor per al pas de les mercaderies.

Un port convertit en centre metropolità d'activitat econòmica i d'oci, plenament integrat a la ciutat.
Un port on la igualtat de gènere serà una realitat.